پریاپریا، تا این لحظه: 15 سال و 22 روز سن داره

... پریاگلی ♫♫♫♫

نامه تأثربرانگیز یک زن

1390/7/17 14:57
1,515 بازدید
اشتراک گذاری

 

 

زن ایرانی و عدالت اجتماعیپیاده از کنارت گذشتم، گفتی:" قیمتت …؟"

 
سواره از کنارت گذشتم، گفتی:" برو پشت ماشین لباسشویی بنشین!"


در صف نان، نوبتم را گرفتی چون صدایت بلندتر بود ؛

 

زیرباران منتظر تاکسی بودم، مرا هل دادی و خودت سوار شدی ؛

زن ایرانی و عدالت اجتماعی 
پیاده از کنارت گذشتم، گفتی:" قیمتت …؟"

 
سواره از کنارت گذشتم، گفتی:" برو پشت ماشین لباسشویی بنشین!"


در صف نان، نوبتم را گرفتی چون صدایت بلندتر بود ؛

 

زیرباران منتظر تاکسی بودم، مرا هل دادی و خودت سوار شدی ؛

 

 در تاکسی خودت را به خواب زدی تا سر هر پیچ وزنت را بیندازی روی من ؛

 

در اتوبوس خودت را به خواب زدی تا مجبورنشوی جایت را به من تعارف کنی ؛

 

در سینما نیکی کریمی موقع زایمان فریاد کشید و تو پشت سر من بلند 

 گفتی:"زهرمار!"


در خیابان دعوایت شد و تمام ناسزاهایت، فحش خواهر و مادر بود ؛

 
در پارک، به خاطرحضور تو نتوانستم پاهایم را دراز کنم ؛


نتوانستم به استادیوم بیایم، چون تو شعارهای آب نکشیده میدادی؛

 
من باید پوشیده باشم تا تو دینت را حفظ کنی ؛

 
مرا ارشاد می کنند تا تو ارشاد شوی!

 
تو ازدواج نکردی و به من گفتی زن گرفتن حماقت است ؛

 
من ازدواج نکردم و به من گفتی ترشیده ام ؛

 
عاشق که شدی مرا به زنجیر انحصارطلبی کشیدی ؛

 
عاشق که شدم گفتی مادرت باید مرا بپسندد ؛


من باید لباس هایت را بشویم و اطو بزنم تا به تو بگویند خوش تیپ ؛

 
من باید غذا بپزم و به بچه ها برسم تا به تو بگویند آقای دکتر ؛

 
وقتی گفتم پوشک بچه را عوض کن، گفتی بچه مال مادر است ؛

 
وقتی خواستی طلاقم بدهی، گفتی بچه مال پدر است ؛

 
مردی به من نشان بده تا "روز پدر" را به او تبریک بگویم ؛

.

.

.

.

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (17)

مامان آناهل
17 مهر 90 18:52
مامان آناهل
17 مهر 90 19:01
نظر خصوصی
مامان صدف و سپهر
18 مهر 90 7:12
مامان پریا جون عجب شروع صبحی !حرفها همه حقیقت اما مثل همیشه حقیقت تلخه. تلخیها چطور شیرین میشن؟با تغییراتی که منو تو تو چهاردیواری هامون شروع کنیم.پس بیا بسم الله.
کودک متفکر
18 مهر 90 9:29
آموزش تصويري الفبا براي كودكان مجموعه اي بسيار مفيد براي فرزندان شما
mamani
18 مهر 90 9:32
سلام خانم گل دخملت خوبه؟ عزيز ولادت امام رضا ع رو با تاخير تبريك ميگم ...ايشا الله در پناه امام رضا ع خودت و خانوادت سلامت باشين
mamani helena
18 مهر 90 12:01
salam azizam jaleb bod
مامان امیرمحمد
18 مهر 90 12:46
سلام مرسی عزیزم که بهمون تبریک گفتید
مامان گیسو
18 مهر 90 14:42
سلام عزیز دلم دوست گلم همیشه نوشته هاتو دوست دارم پریا جونمو ببوس و روزش مبارک باشه خیلی از مهربونیات ممنونم بوسسسسسسس
مامان آرین
18 مهر 90 15:59
مامان ماهان
18 مهر 90 22:53
چقدر جالب بود
مامان ماهان
18 مهر 90 22:55
از تبریکتون یک دنیا ممنونم
سرور
19 مهر 90 10:46
فوق العاده بود . عالی بود. هرچی بگم کم گفتم . با اجازت منم بذارم تو وبلاگم
مامان مريم
19 مهر 90 10:58
آفرين به شما كه يادآوري كردي حقيقت تلخ رو ، دختر گلتتو ببوس
مامان وندا
19 مهر 90 16:57
سلام ممنون از لطفتون حقیقت محض
مامان سانای
20 مهر 90 10:58
با اجازه لینکتون کردم
نازنین نرگس نفس مامان
23 مهر 90 1:15
حقیقت تلخه ولی حقیقته دیگه
مهتاب
14 آبان 90 10:51
خیلی خیلی جالب بود اما بعضی مردها بچه هایی هستند که فقط اندامشان بزرگ شده وهنوز افکارشان شبیه به انسانهای اولیه است چیز دیگری انتظار نمیره